Utökade öppettider i kundtjänst
2018-07-03: Från och med måndagen den 2 juli har vi förbättrat telefontillgängligheten med utökade öppettider i vår kundtjänst. Kundtjänsttelefonen har nu öppet 8-20.
— De åtgärder som vi vidtagit börjar vi kunna se visst resultat av nu. Att förstärka kundtjänst med rätt utbildad personal har varit en viktig del för att möta patienternas behov av kontakt för hjälp gällande sina order, säger Anna-Lena Bergren, chefläkare vid Stockholms läns sjukvårdsområde.
Väntetiderna till kundtjänst beräknas dock vara fortsatt långa för patienter eftersom det fortsatt råder fördröjningar gällande leveranser av förbrukningshjälpmedel. Väntetiderna för förskrivare till kundtjänst är kortare denna vecka än de varit tidigare.
— Får man som patient inte tag i oss via vår kundtjänst är vårt råd att man rådgör med sin vårdverksamhet om vad som passar att göra i just det enskilda fallet. Patientens förskrivare kan förskriva vissa hjälpmedel att hämtas ut via apotek eller rekommendera produkter inom den öppna handeln, säger Anna-Lena Berggren.
Leveransförseningarna gäller inom områdena diabetes, förband- och sårvårdsprodukter, inkontinens, näring och kompressionsmaterial. Någon prognos för när leveranskapaciteten är fullgod kan i nuläget inte ges men för varje dag ökar möjligheterna att de åtgärder som vidtas får avsedd effekt.
Läs gärna mer under Frågor och svar
Publicerad 2018-07-03
Senaste nyheterna
- Förändring för dig som förskriver diabeteshjälpmedel från Medicinteknisk apparatur i hemmet
- Tidigare driftstörning hos 1177 avhjälpt
- Återkallelse av produkt
- Säkerhetsmeddelande Philips
- Leveranser inför jul och nyår
- Säkerhetsmeddelande Medtronic
- Nytt sätt att beställa inkontinensprodukter
- Vårens förskrivarutbildningar är här
- Anmäl dig till höstens förskrivarutbildningar
- Nu kan du få dina fakturor från Hjälpmedelsverksamheterna via Kivra