Skriv ut den här sidan

Leveranssätt och tider

Beroende på hjälpmedel kan det levereras på olika sätt. Du och din patient kommer överens om hur hjälpmedlet ska levereras och i förskrivningen i Beställningsportalen registrerar du det.

Det kan hända att vi skickar delleverans av de hjälpmedel som beställts, om så kommer resten av de beställda produkterna att levereras så snart som möjligt.

Näring, inkontinens, förband och sårvård

Dessa produkter kan levereras hem till patienten, då det ofta är stora skrymmande paket. De kan levereras innanför dörren eller innanför eventuell port. Om telefonavisering valts kan patienten efterfråga leverans till utlämningsställe vid telefonsamtalet med Schenker.

Ska leverans ske innanför dörr är det viktigt att vi kan nå patienten och komma överens om när vi ska leverera.

Se alltid till att patientens kontaktuppgifter och eventuell portkod är rätt - så vi kan komma i kontakt med hen inför leverans! 

Diabetes och kompression

Diabetesartiklar skickas alltid direkt till närmaste utlämningsställe, för att säkerställa att artiklarna förvaras i rätt miljö.

Kompressionsartiklar skickas i brev och är förpackningen för stor för patientens postfack/brevlåda kommer vår distributör att lämna en avi och patienten får hämta sitt paket på närmaste utlämningsställe.

Tänk på att patienten behöver legitimation för att hämta ut paket från ett postombud. 

Leveranstid

Hjälpmedel som ska levereras och bäras in innanför patientens dörr eller port kommer levereras en vardag klockan 8-16.30. Har det i förskrivningen angivits att patienten önskar telefonavisering, kommer vår distributör att ringa före leverans för att komma överens om en leveransdag.

Post och paket levereras vardagar från vår distributör, men se information från patientens utlämningsställe för aktuella öppettider för uthämtning av post och paket.