Hemleverans

Hemleverans sker med två leveranssätt. Val av leveranssätt beror på om leveransadressen kräver personlig kontakt och ska föraviseras för att paketet ska kunna levereras.

Leverans med föregående telefonavisering

Telefonavisering innebär att vår distributör Schenker ringer dig för avisering av leveransen. Schenker försöker ringa flera gånger: två gånger första dagen och en gång näst följande dag. Är det ingen som svarar, skickas ett brev. Har du fått en brevavisering behöver du återkomma till Schenker inom 7 arbetsdagar, därefter makuleras beställningen. 

Leverans sker under ett tidsfönster på tre timmar en överenskommen dag.

Vanligtvis vid telefonaviserad leverans kan chauffören bära in produkterna till din hall. Med anledning av Corona och risk för smittospridning, gäller inte denna tjänst. Leverans överlämnas utanför dörr. 

Denna typ av leverans ska kvitteras av mottagaren. I vissa fall kan eller vill inte mottagaren kvittera - då efterfrågar chauffören för- och efternamn på mottagaren för att skriva in i sin handdator och på det viset kvittera att leveransen är mottagen. Under Corona är detta det enda sätt som kvittens sker, ingen signering efterfrågas.

I samband med telefonavisering kan du efterfråga att skicka leveransen till utlämningsställe i stället. 

Leverans utanför dörr

Ingen avisering sker innan leverans. Paketet lämnas utanför lägenhetsdörr eller utanför dörr till villa/hus. Inga leveranser lämnas utanför port.

Detta leveranssätt kan väljas om din leveransadress är lätt att nå och inte kräver att leveransmottagaren är nåbar för att släppa in chauffören. 

Bor du i flerfamiljshus är det viktigt att du anger rätt och aktuell portkod!