Skriv ut den här sidan

Leveranssätt och leveranstider

Beroende på vilket hjälpmedel du har kan du få det på olika sätt. Du och din förskrivare kommer överens om hur hjälpmedlet ska levereras och förskrivaren registrerar det i beställningen.

Det kan hända att du får delleverans av de hjälpmedel du beställt, då kommer resten av dina beställda produkter att levereras så snart som möjligt.

Näring, inkontinens, förband och sårvård

Dessa produkter kan levereras hem till dig då det ofta är stora paket:

  • Telefonavisering innebär att vår distributör Schenker ringer dig för att komma överens om en leveransdag. Chauffören kan bära in produkterna till din hall.
  • Leverans utanför dörr innebär att produkterna lämnas utanför din dörr utan att leveransaviseras i förväg.

Du kan också hämta dina hjälpmedel på utlämningsställe om telefonavisering angivits i förskrivningen, vid uttag genom e-tjänsterna på 1177.se eller per telefon till FHH:s kundtjänst. Fråga efter leverans till utlämningsställe vid telefonaviseringen.

Se alltid till att dina kontaktuppgifter och eventuell portkod är rätt - så vi kan komma i kontakt med dig inför leverans!

Diabetes och kompression

Diabetesartiklar skickas alltid direkt till närmaste PostNord utlämningsställe, för att säkerställa att artiklarna förvaras i en rätt miljö. 

Kompressionsartiklar skickas i brev och är förpackningen för stor för ditt postfack/brevlåda kommer vår distributör att lämna en avi och du får hämta ditt paket på närmaste utlämningsställe.

Tänk på att du behöver legitimation för att hämta ut ditt paket från ett postombud.

Leveranstid

Har du hjälpmedel som ska levereras hem kommer leverans att ske på en vardag klockan 8-16.30. Har du angivit att du önskar telefonavisering, kommer vår distributör att ringa dig före leverans för att komma överens om en leveransdag.

Post och paket levereras på vardagar från vår distributör till PostNords utlämningsställe. Se information från ditt utlämningsställe för aktuella öppettider för uthämtning av post och paket.